Jeretik - peti deo
Kovilje,
1871.
Aksentije Marodić, renesansni
umetnik, ikonopisac, ukrasio je unutrašnjost hrama, onako kako je naučio tokom boravka u Italiji. Tiho, nenametljivo, ali da ostane kroz vekove. Ko ima oči
da vidi, njemu će se otvoriti. Ostaće Tajna večera kao dokaz jednog vremena,
negde u odabranoj zemlji, kada je učitelj Ješua, zajedno sa pokretom Esena i
Nazarena, uz svoje apostole i suprugu, pokušao promeniti svet. Jasno je
Aksentije naslikao prefinjeni lik žene, mlada i lepa , za stolom među
muškarcima. Nebitno kada, bitno je ko će i kako ovo “videti” i razumeti.
Za razliku od Leonarda,
Aksentije za pozadinu ostavlja reku Savu, Sirmium i Frušku goru. Dopustili su
mu monasi da ovo delo postavi u centar ikonostasa, kao što su mu pomogli da se
školuje u Italiji. Nisu se bunili ni zbog raspeća na kojem je zmija obavila
Hrista, sve je to početak onoga što je danas poznato kao Hrišćanstvo. Niti su
svi unutar sebe i među ovim zidovima, baš onakvi kakvi se predstavljaju svetu.
Godinama je Aksentije slušao
priče o Templarima koji su posećivali ovaj manastir, mnogo ih je bilo kroz
vekove. Oni su doneli ovaj krst koji nema veze sa pravoslavljem. I onaj mozaik
koji prikazuje simbol ranog pokreta, ribe, i to je nešto od pre 313. godine.
Punu slobodu stvaranja imao je,
a za uzvrat, nije se mešao u tajne manastira i nikada im nije postavljao
nepristojna pitanja. Još dok se školovao u Italiji, nailazio je na istoričare i
istraživače koji su ga pitali direktno u lice, da li je u Kovilju Zavetni
kovčeg ili je nekada bio. Nije mogao da odgovori ni šta misli o tome, jer
očigledno to znanje nije bilo namenjeno njemu.
I dok je ovde radio ikonostas,
razmišljao je i pitao se šta bi od svega moglo biti istina, no uvek se vraćao
samo na svoj rad. Renesansa nije obična
umetnost već čuvar tajni ili istina, kako god bilo. Ko se za nju odlučio, to je
i njegova sudbina, uzvišeni cilj.
Ovog proleća, manastir su
posetili pripadnici Templara iz Engleske i Škotske, po pozivu monaha, jer je
trebalo predstaviti unutrašnju obnovu crkve. Marodić nije postavio pitanje
zašto baš oni, niti je pokušavao da se nametne gostima. Imao je sreću da se
desi suprotno od toga – jedan od pristigle gospode, izdvojio se od ostalih i
izrazio želju da se prošetaju. Bio je u četrdesetim godinama, opuštenog
ponašanja i vedrog izraza lica, za razliku od ostalih.
“Voleo bih sa Vama lepo
ispričati se. Opažam da ste zbunjen čovek, koji je talentovan i pun znanja.
Prošetajmo se okolinom.”
“Čast mi je. Nisam imao nameru
nikoga ništa pitati, ali priznajem da ste u pravu, zbunjen sam godinama. Kao
što sam i sada zbunjen, jer Vi govorite srpski.”
“Da, Srbin sam, živim u
Engleskoj od rane mladosti. Nisam nikakav poseban čin, niti ambiciju. Moj duh
ide u drugom pravcu. Zapitao sam se, da li osoba kao ti ima bilo kakvo znanje o
pričama vezane za ovaj manastir?”
“Ne, nikada nisam postavio to
pitanje, nikome. Oni su mi pomogli školovanje, tako da iz poštovanja prema
njima, ćutim i radim svoj posao. Da je trebalo da znam, znao bih do sada.”
“ Donekle ste u pravu. Mada ste zaboravili svoju ulogu u ovom svetu. Pripadate ljudima koji pobeđuju zaborav i
tamu. Magdalena kakvu ste je predstavili jeste originalni profil žene koja je oličenje
ljubavi i njene moći. Zvuči smešno u današnje vreme reći tako nešto jer je moć
oružja i novca sve što se ceni. Tako će ostati i u narednim vekovima. Ali će
doći vreme kada će se svrha duhovnosti razumeti i ljudi će o tome slobodno
govoriti. I svi slični na planeti povezaće se zahvaljujući jednom pronalasku
koji će promeniti čovečanstvo. A to je ono što su genijalni umovi već jednom
pronašli, i to u doba faraona. I Mojsija.”
“Mislite da je u Zavetnom
kovčegu pronalazak budućnosti?”
“ I prošlosti i budućnosti.
Kada su probuđeni ljudi iskoristili svoj potencijal, faraoni su njihove
pronalaske iskoristili za izgranju piramida. Zatim su pokušali da ih pretvore u
robove ali su majstori pobegli i razasuli se po svetu, neki su otišli među
Esene i Nazarene, neki među Katare. I kada je Mojsije poveo svoj narod iz
Egipta, neko se od majstora našao među njima i skovao taj kovčeg, još ne znamo
kako, ali je u kovčegu jaka sila i sprava za proizvodnju hrane. Zatim je on,
ili oni, nastavio svojim putem, i ostavio sveštenike da upravljaju mašinom.
Svako ko se nije razumeo, stradao je.”
“Mislite da je to proizvodila
nebesku manu?!”
“Naravno da jeste. Bog je
stvorio planete, Svemir i duše, a potom su duše lutale i stvarale svetove. Tako
da Tvorac Svemira nema ništa sa nama, šta radimo i kako ćemo se prehraniti.
Ostavio nam je svoj energetski deo, magnetizam, da privlačimo i kreiramo svojim
emocijama svoje živote i čitav ovaj svet. I toga čovečanstvo više nije svesno,
samo malobrojni, ovako kao Vi i ja. I upravo, ta sila iz kovčega, jeste jedna
vrsta energije iz prirode koju još nijedan naučnik nije pronašao, u ovo naše
vreme.”
“Zašto se priča da je ovde
Zavetni kovčeg. I Magdalenine mošti.”
“ Sve vreme hoću reči da je
to ovde bilo, ali su Templari odneli. Prvi hram u Kovilju izgradio je Rastko
Nemanjić, i zaveštao ga Templarima, sa kojima je imao blizak odnos, o čemu
istorija ne piše.”
“Poznato mi je. Mi o Svetom
Savi malo znamo. U stvari, narod…ja znam dosta.”
“Pa, eto, on je ovde izgradio
privremeno mesto za čuvanje kovčega. Imamo podatke da je u pitanju 1220. godina.
I tada je, jedan deo Templara, u svojoj barci doplovio u Srbiju i doterao
Zavetni kovčeg, kao i Magdalenine mošti. Srpski vladari su relikvije čuvali pod
budnim okom, samo su odabrani vitezovi imali zadatak biti pored svetinja. I to
je trajalo dve godine, nakon čega su ih odneli dalje. Smatralo se da će
najvažnije relikvije biti očuvane ako se ne zadržavaju na jednom mestu. Tamo
gde se najduže čuvao kovčeg bio je bunar na jednom ostrvu u Škotskoj. Već si
čuo za burna dešavanja i iskopavanja.”
“Naravno da sam čuo, sve im je
uzalud. Više nije ni tamo.”
“A zamislite da jeste? Koliko
bi glava palo jer se ne znaju ponašati pred takvom spravom? I koliko njih bi se
međusobno poubijalo, željni moći i slave?”
Aksentije klimnu glavom i oseti
blago uzbuđenje pri pomisli da ovaj čovek zna gde se kovčeg a i kosti danas
nalaze, ali je shvatio da treba ćutati. Razumeo je poruku. U kovčegu je nešto
što će se tek pronaći i što će pokretati svet u budućnosti.
Samo su četiri godine prošle,
kada je, 1885. Nikola Tesla, podneo svoj prvi zahtev Američkom patentnom zavodu.
Pronalazak je nazvao “Komulator za električne dinamo mašine”.
Svet se nalazio na pragu novog
doba, koje će pokretati električna struja.
Kada se proširila vest u
krugovima naučnika i umetnika, o Tesli i njegovom pronalasku, Aksentije se
setio reči Templara i rešio da se ponovo susretne sa njim. Ovaj put imao je
pitanje na koje je već znao odgovor. U Zavetnom kovčegu nalazila se mašina koja
je pomoću električne struje proizvodila hranu, tzv. nebesku manu. I da bi to otkriće napisalo novu istoriju.
Коментари
Постави коментар